Translate

marți, 11 iunie 2013

Cand viata merita sa fie traita…



Da, ai vazut bine, exista in titlu un cand.

Pentru ca

Uneori viata pare sa te traiasca, nu stii de ce te scoli dimineata, te imbraci, respiri, iti desfasori activitatile de peste zi… intr-un ritm monoton, iar si iar. Pentru cine, pentru ce? Uneori iti spui ca o faci pentru copii, alteori pentru bani, alteori.. nu mai conteaza, poate o faci chiar pentru desavarsirea ta spirituala. Dincolo de motive, da-mi voie sa-ti spun,

Lucrurile se impart intre viata pe care stii sa o traiesti

Si viata care te apasa.

Sunt doua mari categorii, nimic mai mult. Si nu au neaparat legatura cu latura materiala, nici cu satisfactiile profesionale, si nici macar cu relatia de cuplu. Au legatura doar cu tine.


In prima categorie intra… sa luam un exemplu. Romii. Lucrez cu familii de romi de mai bine de 3 ani, am vazut iesind din mana mea (din consiliere) oameni, pot sa spun. Copii care erau in pragul abandonului scolar si care acum invata o meserie, dupa ce si-au terminat minimum de scoala. Ce imi place la romi? Niciodata nu am fost rasista, dar inclinam si eu, ca altii, cand vedeam un rom sa-mi feresc buzunarele, fara sa ma gandesc ce fel de om este.. Totusi, asa cum se intampla in orice demers psihoterapeutic, in cadrul procesului transfer- contratransfer, si psihoterapeutul este influentat intr-o oarecare masura de pacient, si in el se trezeste ceva, de multe ori. Deci, ce ma fascineaza la romi? Faptul ca aproape intotdeauna sunt autentici. Cand se cearta se cearta, cand se impaca, se impaca, atunci cand iubesc, o fac pana la moarte, atunci cand acuza o fac pe fata. Sunt autentici.
Si cand esti autentic, cand esti tu, fara masti, fara artificii, cand esti autentic, afli ca VIATA MERITA TRAITA! Cand esti capabil sa te exprimi (DAR fara sa deranjezi, fara sa jignesti), energia ta vitala, clocotitoare, te face sa simti ca traiesti, si simti ca de fapt tu esti viata, tu traiesti. Tu contezi, iar daca tu contezi, vor conta si altii. Respectandu-te pe tine vei intelege de ce sa-i respecti si pe altii, vei fi mai empatic si in final mai fericit.

In a doua categorie intra.. oamenii prea civilizati- stiu ca e incorect gramatical, dar acest prea mi se pare definitoriu- cei prea conformisti si obedienti. Cand zambesti prea mult atunci cand te doare, cand iti ascunzi suferinta sub o masca zambitoare, ei bine, poti avea senzatia ca viata nu merita traita si ca pana la urma nu e “a big deal” viata asta… Atunci apar depresia, anxietatea si alte boli psihice sau psiho-somatice. Este ca si cand ai fi Tu impotriva lumii, dorintele tale, nazuintele tale (de la cele mai "pamantene" pana la cele mai evoluate si spirituale) vis a vis de ce va spune, de ce spune lumea...
Nu sunt nici tiganca (nu mi-ar fi rusine sa spun daca ar fi asa), dar nu sunt nici pentru renuntarea la reguli, politete etc. – pentru ca ne ajuta sa convietuim. Sunt doar impotriva prefacatoriei si din instinct am fost intotdeauna asa. Am spus intotdeauna ce am avut de spus, iar cei care nu mi-au suportat franchetea s-au indepartat pur si simplu. Nu aleg sa jignesc, prefer sa spun ce am de spus intr-o maniera cat mai politicoasa. Si atunci constat… ca viata merita sa fie traita! Viata merita sa fie traita in spiritul lui Osho, care ne indeamna la originalitate si autenticitate, viata merita sa fie traita pentru ca poate fi frumoasa cand nu-i negi ritmul si nu te negi pe tine. In autenticitate si in naturalete sta o forta atat de feminina si de senzuala (si nu numai) incat daca toate femeile ar sti asta, si-ar da seama ca operatiile estetice, tocurile foarte inalte si vizitele regulate la coafor palesc, toate, in fata unei femei vitale, feminine si autentice... Puterea interioara nu are legatura cu puterea "muschilor" sau a argumentelor, este echilibrul fara de care nu putem fi fericiti. Iar pentru a fi puternici in interior trebuie sa ne exprimam creativ laturile ascunse ale sufletului...

Datoria noastra fata de noi insine este sa facem in asa fel incat fiecare clipa sa merite traita, sa traim intens, autentic si conform principiilor noastre interioare, principii care sa nu-i prejudicieze pe altii, dar sa nu fie in opozitie cu noi insine...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu