Translate

marți, 13 august 2013

Echilibrul interior- chestionar

Psihicul si fizicul sunt intr-o stransa interdependenta, se stie. Daca vrei sa afli cum stai cu echilibrul interior, completeaza chestionarul de mai jos si fa-ti punctajul. Prin comparatie la fiecare nivel, vei constata cat de constient esti de  alegerile din viata ta si ce ar trebui imbunatatit. Daca stai bine pe partea mentala dar prost pe cea emotionala, ai "sanse" sa faci depresie sau anxietate sau macar sa fii nemultumit de orice ti s-ar intampla- sa vezi doar partea negativa a vietii, minusurile, si sa nu apreciezi sau sa observi macar lucrurile bune din viata ta. Daca stai bine la tot, mai putin la partea fizica, nu esti deloc flexibil, poate ai chiar probleme cu coloana sau cu greutatea. Iar daca lucrurile stau asa, ai grija si schimba cat mai curand ceva in directia asta, pentru ca si viata emotionala este legata de partea corporala...
Pare putin hazardat sa vezi totul in termeni asa simpli, dar fa-ti chestionarul si gandeste-te pe unde mai trebuie sa schimbi ceva, daca ai ceva de schimbat...



Acordă-ţi 5 puncte pentru întotdeauna”, 4 pentru „deseori”, 3 pentru „uneori”, 2 pentru „ocazional” şi 1 pentru „niciodată”. Punctajul total al fiecărui tabel îţi oferă o idee despre cât de conştient eşti de planul respectiv. 




CORPUL SPIRITUAL
Cred într-o Realitate Divină Supremă.

Meditez zilnic.

Mă rog când sunt tulburat(ă) sau nu îmi găsesc drumul.

Îmi dau seama când m-am depărtat de Dumnezeu.

Am momente de contemplare şi minunare.

Am un altar/loc sacru, folosesc obiecte şi simboluri spirituale (rozariu, yantra, etc), obiecte de artă sau cărţi de tarot pentru a mă ajuta să mă centrez şi să mă deschid către cunoaşterea interioară.

Am o practică spirituală zilnică (de exemplu, yoga).

Simt când am nevoie să mă centrez spiritual.


CORPUL MENTAL
Îmi folosesc creativitatea mentală pentru a-mi menţine sănătatea şi starea de bine.

În general, sunt relaxat(ă), fără îngrijorări inutile.

Îmi acord timp zilnic să mă relaxez.

Dialogurile mele sunt sincere şi armonioase.

Am o putere bună de concentrare.  

Îmi acord zilnic timp pentru studiu spiritual, introspecţie sau meditaţie.

Folosesc ideile forţă / afirmaţiile pozitive ca instrumente de echilibrare şi vindecare.

Îmi ascult intuiţia.

 
CORPUL EMOŢIONAL

Îmi exprim emoţiile cu ajutorul corpului (de exemplu, dansez sau pictez).

Când apare o emoţie, sunt atent(ă) la ce simt.

Mă simt împlinit(ă) şi apreciat(ă).

Dau atenţie emoţiilor mele şi ale celor din jur.

Mă simt liber(ă) să cer atenţie,  îngrijire sau ajutor când am nevoie.

Stilul meu de viaţă îmi susţine nevoile emoţionale.

Îmi transmit emoţiile în mod clar familiei, prietenilor şi colegilor de muncă.

Îmi permit să simt deplin emoţiile până când ele se eliberează în mod natural (de exemplu prin plâns).

CORPUL FIZIC
Îmi simt corpul în formă, plin de energie şi sănătos.

Mă simt flexibil(ă) şi tânăr(ă).

Greutatea mea este normală, tonusul muscular este bun.

Fac exerciţii fizice de cel puţin patru ori pe săptămână (jogging, alergare uşoară, tenis, înot, etc.)

Practic yoga zilnic.

Prefer să merg pe jos decât să conduc maşina ori de câte ori am ocazia.

Am o alimentaţie sănătoasă, integrală, naturală, fără aditivi.

Evit stimulentele cum ar fi cofeina, zahărul, nicotina, ceaiul negru.



 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu