Translate

sâmbătă, 29 decembrie 2012

Alege-ti constient obisnuintele

Mi-am propus sa discut putin despre obiceiurile care ne pot ajuta sa ne simtim bine, sa fim mai sanatosi si mai tineri.

Sa incepem cu activitatea fizica. De ce este atat de importanta? Dincolo de aspectul fizic imbunatatit- mai multa flexibilitate, inima functioneaza mai bine, greutatea este tinuta sub control, creste imunitatea- s-a demonstrat ca este tonic pentru psihic. Dupa numai 20 de minute de miscare, apare o stare de bine, sustinuta de endorfine, asa numitul hormon al fericirii.  Diferenta este notabila- daca eram prost dispusi si fara vlaga, dupa ce facem putin efort fizic totul devine mai usor, parca viata devine mai roz si ne descoperim altfel, parca mai tineri, in forma, mai veseli si mai optimisti, cu mai multa energie.
Problema este ca in general este greu sa convingi un sedentar sa mearga pe jos o ora, sau sa danseze o jumatate de ora, si mai greu sa mearga la o sala.. de fitness, de dans, de pilates sau alt gen. Mai degraba poate sta in zi intreaga cu o sticla de cola in fata eventual, si cu mancare gen fast food, sa caute pe internet reteta, pastila minune care-l pot ajuta sa slabeasca. Dar exista un secret: odata ce incepi, devi dependent. E o dependenta de starea buna de dupa, de senzatia de corp usor, si apoi, de ce nu, de sentimentul ca te simti bine in pielea ta, si ca parca ti-a crescut si stima de sine, pentru ca.. ai putut, nu-i asa?
Intotdeauna mi-am dorit sa practic un sport de iarna, n-a fost sa fie, dar iarna aceasta cred ca voi incerca. Si daca nu imi iese, sigur in zilele friguroase din aceasta iarna nu voi sta doar in casa. Voi iesi sa vad aranjamentele din oras, voi merge mult pe jos (abia astept sa vina din nou zapada), iar in zilele in care va fi foarte frig am de ales, sau alerg pe steper, sau ma refugiez la mine in camera sa dansez. De fiecare data incerc sa o fac in mod constient, sunt atenta la miscarile mele, la ce vrea corpul sa-mi spuna, la gandurile care-mi trec prin minte.. De obicei, sunt aspecte neconstientizate, ganduri, senzatii, ce vin de undeva din inconstient, acolo unde le-am impins pentru ca nu era timpul, nu era momentul, nu era bine. Incerc sa ma eliberez de furie, daca o simt. Nu e nimic ne natural, nu ma judec pentru asta. Constat, si o las sa se duca.
Uneori practic hatha yoga, meditez si insist mult pe relaxarea Shavasana. Se bazeaza pe relaxarea tuturor muschilor, si antreneaza o pace a mintii si o regenerare de care rareori avem parte. E ca si cand te scoli intr-o dimineata in aer de munte, dupa o noapte in care ai dormit foarte bine.
E usor, e magic, e posibil sa-ti schimbi obiceiurile. Se spune ca dupa 14 zile de activitate noua, sustinuta, activitatea respectiva iti intra in reflex, devine obisnuinta.
Iti urez ca in Noul An sa-ti alegi constient obisnuintele, sa le alegi pe cele de care corpul, mintea si psihicul tau au nevoie, ca de hrana.
La multi ani!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu