Translate

duminică, 10 iulie 2011

Important nu este locul

Suntem nefericiti nu doar atunci cand uitam de relatia cu Dumnezeu, asa cum spunea Jung, dar si cand pierdem contactul cu natura. Fericirea, energia si sanatatea nu pot fi posibile fara spiritualitate, iubire si contact deplin cu natura.
Anul asta am fost pe litoral si mi s-a intamplat un lucru bizar. Fiind pe plaja, intre multimea de oameni si avand permanent in urechi, vrand- nevrand, fondul muzical distribuit din plin pe plaja, de prea multe ori fara un criteriu de calitate,.. am uitat ca ma aflu langa mare. Cateva zile am fost luata de val, bucurandu-ma, ca un copil nestiutor de tot ce era in jurul meu, dar era o bucurie mai degraba exterioara mie.
Si totusi.. intr-o dimineata am iesit devreme pe plaja pentru a prinde rasaritul. Si atunci am intalnit-o pe Ea, marea noastra cea neagra si atat de hulita de conationalii nostri (e prea neagra, conditiile nu sunt ca in Bulgaria etc).
Si totusi, acolo, in acel moment, am simtit energia marii care se revarsa asupra intregii mele fiinte, si suflarea lui Dumnezeu, care era acolo.
Asta nu are legatura nici cu conditiile de 3 stele de la hotel, nici cu muzica sau cu toate nimicurile care iti atrag sau iti distrag atentia pe plaja. E nevoie de mult mai putin, poate chiar de o anumita simplitate si mai ales de disponibilitatea de a simti, de a trai in prezent, acolo, constient de imensitatea frumusetii care te inconjoara.
Am descoperit, de exemplu, ca pot sa ma simt aproape de ocean si atunci cand ma aflu pe covorasul de yoga in camera mea, cu fondul sonor al valurilor oceanului, meditand.. pot sa jur ca simt briza oceanului, iar corpul si mintea mea reactioneaza ca atare. Relaxarea e profunda, totul redevine limpede in mine si imi amintesc cine sunt...
Cred ca e important nu locul in care te afli, ci ceea ce simti, cat de deschis esti.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu