Translate

luni, 14 martie 2011

Ganduri la inceput de primavara

Am observat ca in general este mai greu sa traiesti autentic, profund si plenar, preferand sa ramai in ceea ce gestaltistii numesc zona de confort. Zona de confort este reprezentata de tot ce ne pastreaza in familiar, in cunoscut si ne creaza o anumita siguranta. Ea poate fi mentinerea in activitati relaxante- navighez pe net, intru pe Facebook pentru ca e mai safe sa interactionez cu ceilalti doar cu o parte a mea- sau poate fi chiar mentinerea in activitati solicitante, merg in cluburi pentru a uita de mine si prefer tot contactele superficiale, care imi umplu timpul.. si golul interior. In ambele situatii, cei care aleg sa faca asta fug de ei insisi si de trairi profunde, care ar putea fi dureroase.
Cand intru in zona de disconfort abia atunci pot sa cresc, chiar daca sunt ranit, pot rani, pot fi ridicol, pot sa fiu respins, pot avea esec (dar pot avea in egala masura si succes) .. Important este ca atunci abia exist, devin responsabil de viata si de timpul meu.
Dezastrul din Japonia ne reaminteste efemeritatea existentei si ca toata dependenta de lucrurile materiale se afla pe un pilon subred. In viata sunt putine lucrurile importante care conteaza si ele sunt simple. Iubirea pentru cei apropiati, capacitatea de a te bucura ca un copil atunci cand vezi marea sau cand simti parfumul suav al vreunei flori, si puterea de a munci doar ca sa te poti sustine material, nu neaparat sa poti trai in lux. Odata cu valul care te ia, poti sa ajungi ca serviciul sa fie mai important decat persoana iubita sau ca o zi intreaga sa poata fi data peste cap pentru ca nu ai gasit la magazin ce cautai.
Mi-am dat seama ca si in viata mea exista multi timpi morti. Pentru inceput voi rari vizitele pe Facebook (care la inceput mi s-a parut o prostie, apoi mi s-a parut interesant, pentru ca iti poti selecta prietenii care au aceleasi valori ca si tine si apare o anumita dinamica, o interactiune care devine la un moment dat foarte creativa- nu ma refer la diverse jocuri, gen farmville, care nu m-au atras niciodata). Pentru ca tot a venit primavara voi incerca sa simt mai mult si sa fiu mai prezenta la ceea ce se intampla in jurul meu, pentru ca nimic nu poate inlocui contactul direct cu natura si cu cei de langa mine..

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu