Translate

vineri, 13 iunie 2008

Influenta sociala

"Cele mai importante mecanisme si procese psihice si psihosociale implicate in exercitarea influentei sociale si implicit in schimbarea atitudinilor comportamentelor, sunt reprezentate de imitatie, contagiune, comparatie sociala, disonanta cognitiva, sugestie, persuasiune, ordin, manipulare si influenta a minoritatilor"- Perez si Boncu, 1996

"Persuasiunea reprezinta o modalitate organizata si dirijata constient de influentare a unei persoane sau grup prin intermediul unei argumentatii logice, sustinuta afectiv si motivational, in scopul impunerii unei idei, opinii, atitudini sau comportament care, initial, nu erau agreate sau acceptate de catre cei vizati. "- Cialdini, 1984/ 1993

Persuabilitatea, comparativ cu sugestibilitatea, implica si constiinta acceptarii mesajelor. Shelly Chaiken si Alice H. Eagly au studiat eficacitatea modalitatilor de comunicare in comunicarea persuasiva, iar concluzia a fost aceea ce mesajul video induce schimbarea de opinie cea mai importanta.
Asa se explica robotizarea la care se poate ajunge, urmare spre exemplu a efectului "tv" (perioada mare petrecuta in fata televizorului)- se pot prelua idei straine pana atunci ( la care subiectul nici nu s-ar fi gandit, dar pe care acum le pliaza si le accepta ca facand parte din propria personalitate) la nivel constient dar si la nivel inconstient- sugestiile subliminale.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu